יום ראשון, 8 בספטמבר 2024

צניחת מניית Nvidia: האם זו הזדמנות או סיכון?

Nvidia (NVDA), אחת מחברות הטכנולוגיה המובילות בעולם, חוותה עלייה מרשימה בשנים האחרונות, אך לאחרונה נרשמה ירידה משמעותית במחיר המניה. בואו נבחן את הסיבות מאחורי הצניחה, הסנטימנט הנוכחי, והאם זו הזדמנות השקעה או סיכון.


גרף מניית Nvidia המציג ירידה עם לוגו החברה ברקע, המסמל ירידה במחיר המניה


הסיבות לצניחת מניית Nvidia

  1. לחץ כלכלי גלובלי: האינפלציה והעלאות הריבית יצרו לחץ על מניות הטכנולוגיה, כולל Nvidia, כשצרכנים וחברות מצמצמים הוצאות.
  2. האטה בגיימינג: ירידה בביקוש לשבבי GPU למשחקי מחשב, אחד מהמנועים הוותיקים של הכנסות Nvidia, פגעה ברווחיות.
  3. תחרות בתחום הבינה המלאכותית: למרות הובלה בתחום ה-AI, המתחרים צוברים תאוצה והכניסה שלהם לשוק יוצרת תחרות על הביקוש לשבבים.
  4. חששות מהאטה בבינה המלאכותית: משקיעים חוששים שהתחום הגיע למצב של בועה, מה שעלול להוביל להאטה בביקוש לשבבי AI בעתיד.

כמה המניה ירדה מהשיא שלה?

המניה של Nvidia הגיעה לשיא של כ-140 דולר בשנת 2024. נכון לעכשיו, היא עומדת על כ-102 דולר, מה שמצביע על ירידה של כ-27% מהשיא. יש לציין כי לפני מספר שבועות המניה ירדה אף עד לאזור ה-90 דולר.

כמה Nvidia עשתה מתחילת השנה?

למרות הירידות האחרונות, מניית Nvidia עלתה בכ-100% מתחילת 2024, כאשר ההובלה של החברה בתחום הבינה המלאכותית והביקוש לשבבי AI המשיכו לדחוף את מחיר המניה כלפי מעלה. מדובר באחת מהמניות החזקות של שנת 2024 עד כה.

הסנטימנט הנוכחי בשוק

הסנטימנט כלפי מניית Nvidia כרגע נראה שלילי, וההסתכלות על הגרפים מראה שלא בלתי אפשרי שנראה ירידה נוספת עד לאזור ה-92 דולר למניה. אם נשבור את השפל הקודם, ייתכן מאוד שנראה המשך ירידות.

הזדמנות או סיכון?

  • הזדמנות: החברה ממשיכה להוביל בתחומי ה-AI והשבבים למרכזי נתונים, והירידות עשויות להוות הזדמנות קנייה במחיר נמוך.
  • סיכון: לא בטוח כמה זמן תוכל לשמור Nvidia על יתרון השבבים שלה בשוק וככל שעוד ועוד חברות מנסות להכנס לתחום התחרות גדלה.

השוואה למתחרים

ביחס ל-AMD ול-Intel, חברת Nvidia נהנתה מהובלה מובהקת בתחום ה-AI, אך העלייה המהירה במחיר עשויה לעורר חששות לגבי רוויה בתחום והשפעת התחרות ההולכת וגדלה.


סיכום: מניית Nvidia הציגה עליות מרשימות לצד ירידות חדות, אך עדיין נחשבת לאחת המובילות בתחום הטכנולוגיה. משקיעים יצטרכו להמשיך לעקוב אחרי תוצאות הרבעונים הקרובים כדי להחליט האם מדובר בהזדמנות לרכישה במחיר מופחת, או בסיכון שמצריך זהירות.


המידע המובא באתר מציג את דעתו האישית של הכותב בלבד והינו לידע כללי בלבד ואין לראותו משום המלצה ו/או ייעוץ לגבי כדאיות ההשקעה בניירות ערך ו/או מכשיר פיננסי אחר. הדברים אינם מהווים תחליף לייעוץ ספציפי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, וכל העושה בהם שימוש עושה זאת על דעתו ועל אחריותו בלבד. לכותב אין רישיון ייעוץ או שיווק השקעות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה