יום ראשון, 22 בספטמבר 2024

אינטל: ניתוח פונדמנטלי כלכלי ותחזית עגומה להמשך

בניגוד לכתבות רבות שמתרכזות בפיטורים ובקושי של אינטל להתחרות בשוק שבבי הבינה המלאכותית, הפוסט הזה יתמקד בנתונים הפונדמנטליים של החברה ובמניותיה, על מנת לבחון את מצבה הכלכלי הנוכחי.
גרף מקצועי המדגיש את הירידה ברווח הנקי של אינטל לשני הרבעונים הראשונים של 2024, כאשר ההכנסות עלו קלות אך ההפסדים התגברו בצורה חדה.


ירידה ברווח הנקי ובתזרים המזומנים ברמה השנתית

הנתונים הכלכליים מראים תמונה עגומה עבור אינטל. בשנת 2021, אינטל נהנתה מתזרים מזומנים של 45.1 מיליארד דולר ורווח נקי של 19.87 מיליארד דולר, אך מאז ישנה ירידה חדה ועקבית:

  • בשנת 2022, תזרים המזומנים ירד ל-26.87 מיליארד דולר והרווח הנקי צנח ל-8.02 מיליארד דולר בלבד.
  • בשנת 2023, הירידה נמשכה ביתר שאת, כאשר תזרים המזומנים ירד ל-22.95 מיליארד דולר והרווח הנקי התרסק ל-1.68 מיליארד דולר – ירידה של כמעט 80% בהשוואה לשנה הקודמת.

הירידות הללו מעידות על בעיות מבניות עמוקות שהחברה מתמודדת איתן, כולל היכולת שלה לחדש ולהוביל בתחומים קריטיים כמו שבבי הבינה המלאכותית ושבבים לשרתים.



ניתוח שני הרבעונים האחרונים לשנת 2024

שני הרבעונים הראשונים של שנת 2024 מראים מגמה של הפסדים הולכים וגדלים:

  • ברבעון הראשון של 2024 (03/24), אינטל דיווחה על הכנסות של 12.72 מיליארד דולר, עם רווח גולמי של 5.44 מיליארד דולר, אך הפסד תפעולי של 456 מיליון דולר. הרווח הנקי עמד על מינוס 437 מיליון דולר.

  • ברבעון השני של 2024 (06/24), הכנסות החברה מעט עלו ל-12.83 מיליארד דולר, אך הרווח הגולמי ירד ל-4.77 מיליארד דולר, וההפסד התפעולי העמיק ל-756 מיליון דולר. הרווח הנקי התכווץ עוד יותר, ל-מינוס 1.65 מיליארד דולר.

הנתונים הללו מצביעים על מגמת ירידה ברווחיות והעמקת ההפסדים של אינטל, מה שמחזק את התמונה העגומה של החברה בשנים האחרונות.



תחרות עזה וחוסר יכולת לחדש

אחת הבעיות המרכזיות של אינטל היא חוסר היכולת שלה להתמודד עם התחרות הקשה בשוק השבבים. Nvidia ו-AMD הצליחו להקדים את אינטל בשוקי הבינה המלאכותית והשרתים, בעוד אינטל נותרה מאחור. החולשה הזו פוגעת בביצועים של החברה, ומובילה להפסדים תפעוליים מתמשכים.

תחזית להמשך

העתיד של אינטל נראה עגום. החברה מתמודדת עם אתגרים משמעותיים, במיוחד ביכולת שלה להתחרות בשוקי הבינה המלאכותית והשרתים, תחומים שבהם המתחרות שלה מציגות ביצועים מרשימים בהרבה.

הירידה בתזרים המזומנים וברווח הנקי משקפת את האתגרים הללו, והתחזיות העתידיות אינן מבטיחות. ייתכן שהחברה תצליח לשפר את מצבה בעתיד, אך המצב הנוכחי מרמז על כך שהיא כנראה תמשיך להתמודד עם קשיים רבים בשנים הקרובות.


המידע המובא באתר מציג את דעתו האישית של הכותב בלבד והינו לידע כללי בלבד ואין לראותו משום המלצה ו/או ייעוץ לגבי כדאיות ההשקעה בניירות ערך ו/או מכשיר פיננסי אחר. הדברים אינם מהווים תחליף לייעוץ ספציפי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, וכל העושה בהם שימוש עושה זאת על דעתו ועל אחריותו בלבד. לכותב אין רישיון ייעוץ או שיווק השקעות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה