יום ראשון, 15 בספטמבר 2024

וויקס רושמת רווחים לראשונה ומספקת תחזית אופטימית להמשך 2024

Wix: חברת הטכנולוגיה הישראלית שחצתה את רף הרווחיות לראשונה

Wix היא פלטפורמת בניית אתרים וחנויות מקוונות ישראלית, שנוסדה בשנת 2006 על ידי אבישי אברהמי, נדב אברהמי, ו-גיורא קפלן. הפלטפורמה מאפשרת לאנשים ללא ידע טכני להקים אתרים מקצועיים וחנויות מקוונות בצורה פשוטה וקלה לשימוש. לאורך השנים, Wix הפכה לאחת מהחברות המובילות בתחום פיתוח אתרי אינטרנט, עם משרדים בפריסה עולמית בתל אביב, ניו יורק ומקומות נוספים.

תמונה מקצועית המייצגת את Wix, החברה הישראלית לפיתוח אתרים, עם אלמנטים של צמיחה טכנולוגית וכלים דיגיטליים. התמונה כוללת גרפים העולים וסמלים של חדשנות דיגיטלית.


רווחיות לראשונה בתולדות החברה

בסוף שנת 2023, Wix דיווחה על רווח נקי לראשונה בתולדותיה, בסך של 33.1 מיליון דולר. זהו שינוי משמעותי עבור החברה, שלאורך השנים רשמה הפסדים תפעוליים גדולים, על אף צמיחה מתמדת בהכנסות. החברה דיווחה על הכנסות שנתיות של 1.56 מיליארד דולר, עם תחזיות להמשך צמיחה בשנת 2024.

תוצאות הרבעון הראשון של 2024

ברבעון הראשון של 2024, Wix רשמה הכנסות של 419.8 מיליון דולר, שהן עלייה של 12% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי של החברה עמד על 24 מיליון דולר, כאשר תזרים המזומנים התפעולי הגיע ל-113.8 מיליון דולר. ההצלחה הזו משקפת את השינויים שביצעה החברה בשנים האחרונות, בעיקר בתחום היעילות התפעולית.

תחזיות לרבעון השני של 2024

בהמשך להצלחתה ברבעון הראשון, Wix פרסמה תחזיות חיוביות גם לרבעון השני של 2024. ההכנסות צפויות לנוע בין 431-435 מיליון דולר, עם צמיחה שנתית של 11%-12%. בנוסף, Wix מעריכה כי תסיים את השנה עם הכנסות של 1.73-1.76 מיליארד דולר ותזרים מזומנים של 435-455 מיליון דולר.

שותפים מקצועיים כמנוע צמיחה

הכנסות מלקוחות שותפים עלו ב-33%, והגיעו ל-138.4 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2024. זהו אחד ממקורות ההכנסה המרכזיים של החברה, שכן שותפים מקצועיים כמו מעצבי אתרים משתמשים בפלטפורמה כדי להקים אתרים עבור עסקים, מה שמבטיח שימוש קבוע במערכות המתקדמות של Wix.


המידע המובא באתר מציג את דעתו האישית של הכותב בלבד והינו לידע כללי בלבד ואין לראותו משום המלצה ו/או ייעוץ לגבי כדאיות ההשקעה בניירות ערך ו/או מכשיר פיננסי אחר. הדברים אינם מהווים תחליף לייעוץ ספציפי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, וכל העושה בהם שימוש עושה זאת על דעתו ועל אחריותו בלבד. לכותב אין רישיון ייעוץ או שיווק השקעות.

יום ראשון, 8 בספטמבר 2024

צניחת מניית Nvidia: האם זו הזדמנות או סיכון?

Nvidia (NVDA), אחת מחברות הטכנולוגיה המובילות בעולם, חוותה עלייה מרשימה בשנים האחרונות, אך לאחרונה נרשמה ירידה משמעותית במחיר המניה. בואו נבחן את הסיבות מאחורי הצניחה, הסנטימנט הנוכחי, והאם זו הזדמנות השקעה או סיכון.


גרף מניית Nvidia המציג ירידה עם לוגו החברה ברקע, המסמל ירידה במחיר המניה


הסיבות לצניחת מניית Nvidia

  1. לחץ כלכלי גלובלי: האינפלציה והעלאות הריבית יצרו לחץ על מניות הטכנולוגיה, כולל Nvidia, כשצרכנים וחברות מצמצמים הוצאות.
  2. האטה בגיימינג: ירידה בביקוש לשבבי GPU למשחקי מחשב, אחד מהמנועים הוותיקים של הכנסות Nvidia, פגעה ברווחיות.
  3. תחרות בתחום הבינה המלאכותית: למרות הובלה בתחום ה-AI, המתחרים צוברים תאוצה והכניסה שלהם לשוק יוצרת תחרות על הביקוש לשבבים.
  4. חששות מהאטה בבינה המלאכותית: משקיעים חוששים שהתחום הגיע למצב של בועה, מה שעלול להוביל להאטה בביקוש לשבבי AI בעתיד.

כמה המניה ירדה מהשיא שלה?

המניה של Nvidia הגיעה לשיא של כ-140 דולר בשנת 2024. נכון לעכשיו, היא עומדת על כ-102 דולר, מה שמצביע על ירידה של כ-27% מהשיא. יש לציין כי לפני מספר שבועות המניה ירדה אף עד לאזור ה-90 דולר.

כמה Nvidia עשתה מתחילת השנה?

למרות הירידות האחרונות, מניית Nvidia עלתה בכ-100% מתחילת 2024, כאשר ההובלה של החברה בתחום הבינה המלאכותית והביקוש לשבבי AI המשיכו לדחוף את מחיר המניה כלפי מעלה. מדובר באחת מהמניות החזקות של שנת 2024 עד כה.

הסנטימנט הנוכחי בשוק

הסנטימנט כלפי מניית Nvidia כרגע נראה שלילי, וההסתכלות על הגרפים מראה שלא בלתי אפשרי שנראה ירידה נוספת עד לאזור ה-92 דולר למניה. אם נשבור את השפל הקודם, ייתכן מאוד שנראה המשך ירידות.

הזדמנות או סיכון?

  • הזדמנות: החברה ממשיכה להוביל בתחומי ה-AI והשבבים למרכזי נתונים, והירידות עשויות להוות הזדמנות קנייה במחיר נמוך.
  • סיכון: לא בטוח כמה זמן תוכל לשמור Nvidia על יתרון השבבים שלה בשוק וככל שעוד ועוד חברות מנסות להכנס לתחום התחרות גדלה.

השוואה למתחרים

ביחס ל-AMD ול-Intel, חברת Nvidia נהנתה מהובלה מובהקת בתחום ה-AI, אך העלייה המהירה במחיר עשויה לעורר חששות לגבי רוויה בתחום והשפעת התחרות ההולכת וגדלה.


סיכום: מניית Nvidia הציגה עליות מרשימות לצד ירידות חדות, אך עדיין נחשבת לאחת המובילות בתחום הטכנולוגיה. משקיעים יצטרכו להמשיך לעקוב אחרי תוצאות הרבעונים הקרובים כדי להחליט האם מדובר בהזדמנות לרכישה במחיר מופחת, או בסיכון שמצריך זהירות.


המידע המובא באתר מציג את דעתו האישית של הכותב בלבד והינו לידע כללי בלבד ואין לראותו משום המלצה ו/או ייעוץ לגבי כדאיות ההשקעה בניירות ערך ו/או מכשיר פיננסי אחר. הדברים אינם מהווים תחליף לייעוץ ספציפי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, וכל העושה בהם שימוש עושה זאת על דעתו ועל אחריותו בלבד. לכותב אין רישיון ייעוץ או שיווק השקעות.

יום רביעי, 4 בספטמבר 2024

אתריום (Ethereum): השינויים האחרונים, הסנטימנט הנוכחי ותחזיות עתידיות

אתריום (Ethereum) הוא אחד ממטבעות הקריפטו המובילים והחשובים ביותר בעולם הקריפטו. יותר מאשר מטבע דיגיטלי פשוט, אתריום מציע פלטפורמה מבוזרת לבניית יישומים מבוזרים (dApps) ולביצוע חוזים חכמים (Smart Contracts). מאז השקתו ב-2015 על ידי ויטליק בוטרין, הוא ממשיך להוביל את החדשנות בתחום הקריפטו.

השינויים האחרונים באתריום (Ethereum) והשפעתם על השוק

בין השינויים הבולטים ביותר באתריום בשנים האחרונות נמצא המעבר ל-Ethereum 2.0, שהושלם בספטמבר 2022. המעבר לפרוטוקול הוכחת ההחזקה (Proof of Stake) היה מהלך מרכזי שנועד לשפר את היעילות האנרגטית של הפלטפורמה, להקטין את צריכת החשמל, ולהגביר את היכולת להתמודד עם עומסים גבוהים.

השדרוג ל-Ethereum 2.0 לא רק שיפר את היעילות, אלא גם הגדיל את היכולת של הפלטפורמה לתמוך בפיתוח חוזים חכמים ויישומים מבוזרים. עם זאת, מאז המעבר הגדול לא נרשמו שינויים משמעותיים נוספים בפלטפורמה.

הסנטימנט הנוכחי של אתריום - מה מצפים המשקיעים?

גרף מחיר אתריום המציג את רמת ההתנגדות באזור 2800-2850 דולר והשפעתה על הסנטימנט בשוק הקריפטו באוגוסט 2024


נכון לאוגוסט 2024, הסנטימנט סביב אתריום נחשב לשלילי. על פי גרף המחירים, אתריום מתמודד עם רמת התנגדות חשובה באזור 2800-2850 דולר. רמת זו שימשה בעבר כתמיכה חזקה, אך לאחר שנפרצה כלפי מטה, השוק הפך לשלילי יותר, עם ציפייה לחזרתו למגמה חיובית רק אם הוא יצליח לפרוץ חזרה את רמת ההתנגדות הזו ולבסס עצמו מעליה.

התחזיות מראות כי אם אתריום יצליח לפרוץ מעל רמת 2850 דולר ולהתייצב מעליה, ייתכן שנראה חזרה לסנטימנט חיובי עם המשך עליות. משקיעים רבים עוקבים בקפידה אחר רמות אלו כדי להבין את הכיוון העתידי של המחיר.

השוואת שינויים טכנולוגיים ושפעתם על מחיר אתריום

Ethereum 2.0 הצליח לייצר סביבה תומכת יותר למפתחים באמצעות הפחתת עלויות האנרגיה והפחתת העומס ברשת. עם זאת, ההשפעה העיקרית על המחיר כיום מגיעה מהסנטימנט בשוק והתגובה של המשקיעים לרמות התנגדות קריטיות. משקיעים המחפשים להשקיע בקריפטו עשויים לראות הזדמנויות באתריום אם יפרוץ את רמת ההתנגדות הקריטית.

סיכום

אתריום ממשיך להיות פלטפורמה מובילה בקריפטו, הן בהיבט הטכנולוגי והן מבחינת הפופולריות בקרב משקיעים. למרות הסנטימנט השלילי הנוכחי, השוק ממשיך לעקוב אחרי ההתפתחויות והפוטנציאל של אתריום לחזור לעליות ברגע שיפרוץ את רמת ההתנגדות הנוכחית של 2800-2850 דולר. השינויים שהתחוללו בפלטפורמה עם המעבר ל-Ethereum 2.0 מצביעים על כך שהיא ממשיכה להתפתח ולהיות רלוונטית גם בטווח הארוך.


המידע המובא באתר מציג את דעתו האישית של הכותב בלבד והינו לידע כללי בלבד ואין לראותו משום המלצה ו/או ייעוץ לגבי כדאיות ההשקעה בניירות ערך ו/או מכשיר פיננסי אחר. הדברים אינם מהווים תחליף לייעוץ ספציפי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, וכל העושה בהם שימוש עושה זאת על דעתו ועל אחריותו בלבד. לכותב אין רישיון ייעוץ או שיווק השקעות.

יום ראשון, 1 בספטמבר 2024

קופות גמל להשקעה במסלולים מחקי מדד: יתרונות, חסרונות והשוואה לאפיקים אחרים

קופות גמל להשקעה במסלולים מחקי מדד הן כלי חיסכון והשקעה אטרקטיבי לטווח הארוך, אך חשוב להבין את היתרונות והחסרונות שלהן בהשוואה לאפיקים אחרים כמו קניית קרנות נאמנות מחקות מדד וקרנות השתלמות.



יתרונות קופות גמל להשקעה במסלולים מחקי מדד

  1. מיסוי רק במשיכה: בקופת גמל להשקעה לא מחויבים בתשלום מס רווחי הון בכל מכירה, אלא רק בעת המשיכה מהקופה. גם אם תמשוך לפני גיל 60, תשלם מס רווחי הון רק בעת המשיכה ולא במהלך תקופת החיסכון, מה שמאפשר לך להרוויח מצבירה ללא תשלום מס עד לנקודת המשיכה.

  2. ניהול במסלול מחקה מדד: במסלולים מחקי מדד אין ניהול אקטיבי, ולכן אין השפעה של מנהלי השקעות מקצועיים על התיק, אלא הוא פשוט עוקב אחרי המדד שנבחר, כמו S&P 500 או ת"א 35. זה מבטיח השקעה פסיבית עם דמי ניהול נמוכים יחסית בהשוואה למסלולים אקטיביים.

  3. גמישות ונזילות: קופות גמל להשקעה הן מכשיר נזיל המאפשר משיכה בכל עת. עם זאת, יש לזכור כי אם תמשוך את הכספים לפני גיל 60, תחויב בתשלום מס רווחי הון על הרווחים שנצברו בקופה. היתרון הוא שבתקופת החיסכון לא משולמים מיסים על העברות מסלול, מה שמאפשר לך לנהל תיק ללא חשש ממס רווחי הון עד למשיכה.

  4. פטור ממס בגיל פרישה: במידה והחיסכון נשמר עד גיל 60 ומומר לקצבה, תוכל ליהנות מקצבה פטורה ממס, מה שמציע יתרון מיסוי משמעותי בעת הפרישה.

חסרונות קופות גמל להשקעה במסלולים מחקי מדד

  1. עמלות ניהול: למרות שעמלות במסלולים מחקי מדד נמוכות יותר ממסלולים אקטיביים, הן עדיין עשויות להיות גבוהות יותר מאשר השקעה בקרנות מחקות מדד בבורסה ישירות.

  2. מגבלת הפקדה שנתית: בקופת גמל להשקעה ישנה מגבלת הפקדה שנתית שעומדת על כ-72,616 ש"ח (נכון לשנת 2024). לעומת זאת, בקרנות מחקות מדד הנסחרות בבורסה אין מגבלה על הסכום שניתן להשקיע.

השוואה מול קניית קרנות נאמנות מחקות מדד

השקעה בקרנות נאמנות מחקות מדד ישירות בבורסה נותנת לחוסך שליטה מלאה על ההשקעה, ועמלות הניהול לרוב נמוכות יותר. בנוסף, אין מגבלת הפקדה שנתית, מה שמאפשר לך להשקיע כל סכום שתרצה. עם זאת, על כל מכירה ברווח יש לשלם מס רווחי הון, מה שעלול להפחית את הצבירה נטו.

בקופת גמל להשקעה, תשלום המס נדחה עד למשיכה, ולכן הכסף ממשיך לגדול בלי הפרעה של מיסוי לאורך השנים.

השוואה מול קרנות השתלמות

קרן השתלמות היא מכשיר חיסכון מצוין בזכות הפטור ממס רווחי הון לאחר 6 שנים. תקרת ההפקדה השנתית המוכרת לצורכי מס היא כ-18,960 ש"ח עבור שכירים (נכון ל-2024). מעל לתקרה זו, ניתן להפקיד כספים נוספים, אך על ההפקדות העודפות יחולו מסי רווחי הון בעת המשיכה. עם זאת, לאחר שהכספים בקרן הופכים לנזילים, ניתן למשוך אותם ללא כל מס רווחי הון, מה שמעניק לקרן השתלמות יתרון משמעותי נוסף בהשוואה לאפיקים אחרים.

סיכום

קופות גמל להשקעה במסלולים מחקי מדד מהוות אפיק השקעה פסיבי לטווח ארוך עם יתרונות משמעותיים בכל הקשור למיסוי ולגמישות. האפשרות לדחות את תשלום המס עד למועד המשיכה מאפשרת צבירה אופטימלית ללא עיכובים הנובעים ממיסוי רווחי הון. עם זאת, החוסכים צריכים לשקול את מגבלת ההפקדה השנתית והעמלות בעת השוואה לקרנות מחקות מדד הנסחרות ישירות בבורסה או לקרנות השתלמות.


המידע המובא באתר מציג את דעתו האישית של הכותב בלבד והינו לידע כללי בלבד ואין לראותו משום המלצה ו/או ייעוץ לגבי כדאיות ההשקעה בניירות ערך ו/או מכשיר פיננסי אחר. הדברים אינם מהווים תחליף לייעוץ ספציפי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, וכל העושה בהם שימוש עושה זאת על דעתו ועל אחריותו בלבד. לכותב אין רישיון ייעוץ או שיווק השקעות.