יום ראשון, 18 באוגוסט 2024

טלטלה בשווקים או סערה בכוס מים?

השבועות האחרונים היו סוערים בשוקי המניות האמריקאיים, כשמשקיעים חוו תנודות חדות במדדי ה-S&P 500 והנאסד"ק. שווקים אלו נחשבים לבולטים ביותר בעולם, וכל תנודה בהם מעוררת דאגה. עם זאת, השאלה היא האם מדובר בטלטלה משמעותית שתשנה את פני הכלכלה, או בסערה בכוס מים שתעבור בקרוב?


מה גרם לטלטלה?

הירידות האחרונות נבעו בעיקר מחששות להאטה בצמיחה הכלכלית בארצות הברית ובעולם, יחד עם האינפלציה הגבוהה והעלאות הריבית של הפדרל ריזרב. המגזר הטכנולוגי, שהיה אחד המובילים בשנים האחרונות, נפגע במיוחד בשל החשש מירידה בהשקעות.

ביצועי ה-S&P 500 והנאסד"ק

מדד ה-S&P 500 רשם ירידות חדות, אך לאחרונה נראה שהוא מתחיל להתאושש. הנאסד"ק, מדד המניות הטכנולוגיות, חווה תנודתיות גבוהה אף יותר, אך גם כאן נראים סימנים להתייצבות.

ימים עם עליות וירידות גדולות בחודשיים האחרונים

בחודשיים האחרונים נרשמו מספר ימים שהתאפיינו בתנודתיות גבוהה. לדוגמה, ב-15 ביולי 2024, מדד הנאסד"ק ירד ב-3.2% לאחר שהפדרל ריזרב רמז על העלאות ריבית נוספות. לעומת זאת, ב-7 באוגוסט 2024, מדד ה-S&P 500 עלה ב-2.1% בעקבות דוחות כספיים טובים מהצפוי של חברות טכנולוגיה מובילות.

Nvidia

מניה מרכזית שהושפעה היא Nvidia, ענקית השבבים, שחוותה ירידה משמעותית בערכה לאחר דוחות כספיים מאכזבים. ב-5 באוגוסט המניה ירדה בכ-6% ביום אחד, אך הצליחה להתאושש עם עלייה של 4% לאחר מספר ימים, בזכות חדשות חיוביות על שיתוף פעולה חדש.

Albemarle

מניה נוספת שהושפעה היא Albemarle, יצרנית הליתיום הגדולה בעולם. המניה ירדה ב-7% ב-22 ביולי לאחר פרסום דוחות כספיים שהראו ירידה חדה בהכנסות, בעקבות ירידות מחירים בתחום הליתיום.

מה הלאה?

נכון לעכשיו, אף אחד לא יודע מה יקרה בעתיד הקרוב. מצד אחד, החששות מהאטה כלכלית עדיין קיימים, אך מצד שני, יש סימנים להתאוששות בשוק. בעוד שזו לא נראית כקריסה כוללת, השווקים ממשיכים להתנהל בזהירות. ההתאוששות הנוכחית עשויה להמשיך, אך המשקיעים צריכים להישאר ערניים למצב ולהגיב בהתאם להתפתחויות.



המידע המובא באתר מציג את דעתו האישית של הכותב בלבד והינו לידע כללי בלבד ואין לראותו משום המלצה ו/או ייעוץ לגבי כדאיות ההשקעה בניירות ערך ו/או מכשיר פיננסי אחר. הדברים אינם מהווים תחליף לייעוץ ספציפי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, וכל העושה בהם שימוש עושה זאת על דעתו ועל אחריותו בלבד. לכותב אין רישיון ייעוץ או שיווק השקעות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה