יום ראשון, 25 באוגוסט 2024

מניית אל על: רווחי שיא וצפי לרווחיות ברבעון השלישי - מה המשמעות עבור המשקיעים?

אל על, חברת התעופה הישראלית, דיווחה על רווחי שיא ברבעון השני של 2024. ההכנסות עלו ב-33% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ-893 מיליון דולר. הרווח הנקי זינק ל-157 מיליון דולר, פי 2.5 מהרווח של השנה שעברה. החברה הצליחה לנצל את המצב הביטחוני והפוליטי לטובתה, עם עלייה בביקוש לטיסות לאחר ביטולים מצד חברות תעופה זרות, מה שהוביל לעלייה חדה בנתח השוק שלה.



צפי לרבעון השלישי

הצפי לרבעון השלישי של 2024 ממשיך להיות חיובי, כאשר החברה צפויה להמשיך ליהנות מהביקוש הגובר לטיסות. אל על אף הרחיבה את צי המטוסים שלה עם רכישת מטוסים מדגם MAX 737 מבואינג, דבר שעשוי להגדיל את הכנסות החברה בעתיד הקרוב. המטוסים החדשים צפויים לשפר את היעילות התפעולית ואת חווית הלקוח, ולהביא להמשך צמיחה ברווחים.

ביצועי המניה

למרות רווחי השיא ברבעון השני, מניית אל על דווקא רשמה ירידה לאחר פרסום הדוחות. נראה שהמשקיעים כבר גילמו את הנתונים החיוביים לתוך מחיר המניה הנוכחי, ולכן היא לא חוותה עלייה נוספת. ייתכן שהמשקיעים חוששים מהשפעות חיצוניות על תחום התעופה, מה שיכול להסביר את התנודתיות בביצועי המניה.

השפעת הסכם אפשרי עם חמאס

במידה והסכם רגיעה בין ישראל לחמאס ייחתם, הדבר עשוי להוביל לחזרת חברות תעופה זרות לישראל. במקרה כזה, נתח השוק של אל על, שהתרחב משמעותית בעקבות ביטולי הטיסות מצד חברות אחרות, עלול לקטון. מאידך, הרחבת העימותים בצפון או מול איראן עשויה לגרום להשפעות חמורות על תחום התעופה, עם אפשרות לביטול טיסות נוסף, דבר שעלול להשפיע גם הוא בצורה משמעותית על הכנסות החברה ועל יציבות המניה.

האם הצפי מגולם בערך המניה?

ייתכן שהנתונים הפוזיטיביים כבר גילמו בערך המניה, והמשקיעים יצטרכו לשקול בזהירות את המשך השקעתם במניה, במיוחד לאור התנודתיות האפשרית בעקבות ההתפתחויות הביטחוניות והפוליטיות.

אחריות כלפי הקוראים

חשוב לציין כי המידע המוצג כאן אינו מהווה המלצת קנייה או החזקה של מניות אל על. נכון למועד פרסום הפוסט, אינני מחזיק במניית אל על. יש להתייעץ עם יועץ פיננסי מקצועי לפני ביצוע כל פעולה בשוק ההון.


המידע המובא באתר מציג את דעתו האישית של הכותב בלבד והינו לידע כללי בלבד ואין לראותו משום המלצה ו/או ייעוץ לגבי כדאיות ההשקעה בניירות ערך ו/או מכשיר פיננסי אחר. הדברים אינם מהווים תחליף לייעוץ ספציפי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, וכל העושה בהם שימוש עושה זאת על דעתו ועל אחריותו בלבד. לכותב אין רישיון ייעוץ או שיווק השקעות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה